Az ötcsillagos választás! A legszebb és legkedveltebb hotelek Magyarországon!
jingle, rádió spot, reklámzene, alázene, gumizene, soundalike
Feliratkozás

Név:
Email:

Egy perc Magyarország - Település bemutató filmek egy percben! Mert Magyarország megér egy percet!
jingle, rádió spot, reklámzene, alázene, gumizene, soundalike
Kövess minket a facebook-on is!
jingle, rádió spot, reklámzene, alázene, gumizene, soundalike
Névnapi, szülinapi üzenetküldő!
jingle, rádió spot, reklámzene, alázene, gumizene, soundalike

kérdések
&VÁLASZOK

Milyen a jó reklámspot? Egy kis útmutató...

Spotgyártási útmutató

A jó reklámspot kreatív, lényegretörő!

Kerüljük a reklámspotban a felsorolás jellegű dolgokat, kivéve ha az konkrétan arról szeretne szólni. (pl. egy ABC heti akciós dolgai). Egyébként a hallgató nem fogja megjegyezni minden egyes termékünket, maximum egy-két információt. És azt is csak akkor, ha a reklám valamiért megfogja. Ennek legfőbb eszköze a mondanivaló kreatív tálalása, esetleg vicces szójáték formájában. Természetesen nem minden területen alkalmazható a humoros stílus, de jelenleg erre kapják fel a fejüket a legjobban az emberek, ezek a reklámok maradnak meg bennük. Ha már bevezettük az adott spotot és ismerik az emberek, akár a geg egyrészét ki is vehetjük (ezzel csökkentve reklámidőt és a pénztárcánkból kivándorló forintok mennyiségét), mert a hallgató már automatikusan "odahallja" az poént. A hallgató megfogásának másik fontos eleme a Jingle.

Mi az a jingle és mire használjuk?

A Jingle egy úgynevezett reklámdalocska. Azért "dalocska", mert felépítésében egy dalra hasonlít, de hossza maximálisan 20-30 mp. Feltűnőségre törekszik, mint a slágerzenében a refrén. Könnyen megjegyezhető, dallamos, vokális betéttel. A zene hangulata igazodik a kínált termék vagy szolgáltatás stílusához, illetve a megrendelő egyéni igényeihez. A Jingle rendelkezik ez melett a klasszikus reklámok szöveges elemeivel is. (ami célratörően rövid, frappáns és kreatív, nem pedig unalmas mindenárutfelsorolós). A Jingle spot hosszútávon meghatározza egy cég arculatát, segítségével a hallgató az első pár hangból ill. taktusból megismeri a reklámoztatót. Néhány érv, amit fel tudunk sorakoztatni a reklámjingle haténykonyságával és kifizetődőségével kapcsolatban.

A legnagyobb cégek alkalmazzák

Érdemes megnézni, hogy a nagy világcégek (pl. McDonald's,Coca-cola) akik bátran költhetnek ilyesmire, miért választották a reklám ezen módozatát. Azért, mert ez valóban működik. Hat az emberekre, amit a visszacsatolásokból is érezhetünk. Az emberek egyszerűen szeretik, dúdolják, éneklik.

A dallam nem csak akkor él benned, mikor hallod. Tovább tart!

El tudnád énekelni a "I'm lovin' it." vagy a "Always Coca-cola." dallamát?
És mennyi ideje hallottad ezeket? Valahányszor énekelsz, vagy dúdolsz egy jingle-t, bebizonyosodik, hogy tovább tart annál az időtartamnál, mint amikor hallgatod. Egy jó jingle-ről eszünkbe jut egy cég, egy bolt, annak neve, és az is, miért jó. Ha a vásárló látja a nevedet, a jingle szól a fülében és az általa közvetített üzenet.

A Jingle pozitív benyomást kelt

Az emberek szeretik a zenét. A zenére, az éneklésre izgalommal, örömmel asszociálnak. Nincs gyorsabb útja a pozitív benyomáskeltésnek, mint egy jól kidolgozott Jingle. Emlékeket idéz fel bennük, vidámak lesznek tőle.

A rádió jingle (énekelt szignál) ereje

A rádiók dalokat játszanak. Ha a rádiód ill. műsorod szignálja egy jingle (a beszédhang és az előregyártott zene helyett), akkor az
valószínűleg a műsorod elején, közben és a kereskedelmi szünetekben is elhangzik.
Két módon segíthet. Az első: pszichológusok bebizonyították, hogy az emberek arra emlékeznek, amit először hallanak. (Ez a primacy, azaz az elsőbbségi effektus). Másodszor, Az emberek ujjai néhány cm-re helyezkednek el a távírányítótól, és a keresés gombtól. A jól megszerkesztett jingle megfoghatja őket annyira, hogy ne váltsanak állomást. Sőt, éneklik majd a szignálok, az állomás nevét (népszerűsítve ezzel a rádiódat!).

Milyen zenét válasszunk reklámspotunk alá?

A megrendelő a reklámjával egy bizonyos hangulatot szeretne felidézni a hallgatóban, melynek legkifejezőbb eleme a zene. Stúdiónkban számos előre megírt reklámzene közül lehet válogatni. Ezek jogdíjait a felhasználás után kell kifizetni. A másik eset, ha valaki egy már meglévő, kiadó által kiadott zenét szeretne felhasználni. Ha a zene magyar, az eset könnyebb, ilyenkor a szerzői jogvédő hivatalnak (Artisjus) kell befizetni a jogdíjakat. Ha külföldi zenéről van szó, akkor a dologt kissé bonyolódik. Hosszú folyamat, amíg az engedélyeztetési procedúra lezajlik. (akár 1-2 hónap is lehet) Erre többnyire nincs idő, ezért a megrendelők inkább feljátszatják az adott slágert profi hazai zenészekkel. Nyilván ez sem egy olcsó dolog. A harmadik eset, ha valaki egy "olyan legyen mint a Bon Jovi, de mégsem az" típusú zenét szeretne íratni, ezt nevezzük soundalike-nak. Ebben az esetben megegyezhetünk, hogy nincs jogdíj, csupán a zeneszerző költségeit kell megfizetnünk.