- Főoldal
- Szolgáltatások
- Referenciák
- Kérdések és válaszok
- Magunkról
- Hallgass bele!
- Projektek
- Kapcsolat
- Honlaptérkép
Feliratkozás
kérdések&VÁLASZOK
Milyen a jó reklámspot? Egy kis útmutató...
Spotgyártási útmutató |
A jó reklámspot kreatív, lényegretörő!
Kerüljük a reklámspotban a felsorolás jellegű dolgokat, kivéve ha az konkrétan arról szeretne szólni. (pl. egy ABC heti akciós dolgai). Egyébként a hallgató nem fogja megjegyezni minden egyes termékünket, maximum egy-két információt. És azt is csak akkor, ha a reklám valamiért megfogja. Ennek legfőbb eszköze a mondanivaló kreatív tálalása, esetleg vicces szójáték formájában. Természetesen nem minden területen alkalmazható a humoros stílus, de jelenleg erre kapják fel a fejüket a legjobban az emberek, ezek a reklámok maradnak meg bennük. Ha már bevezettük az adott spotot és ismerik az emberek, akár a geg egyrészét ki is vehetjük (ezzel csökkentve reklámidőt és a pénztárcánkból kivándorló forintok mennyiségét), mert a hallgató már automatikusan "odahallja" az poént. A hallgató megfogásának másik fontos eleme a Jingle.Mi az a jingle és mire használjuk?
A Jingle egy úgynevezett reklámdalocska. Azért "dalocska", mert felépítésében egy dalra hasonlít, de hossza maximálisan 20-30 mp. Feltűnőségre törekszik, mint a slágerzenében a refrén. Könnyen megjegyezhető, dallamos, vokális betéttel. A zene hangulata igazodik a kínált termék vagy szolgáltatás stílusához, illetve a megrendelő egyéni igényeihez. A Jingle rendelkezik ez melett a klasszikus reklámok szöveges elemeivel is. (ami célratörően rövid, frappáns és kreatív, nem pedig unalmas mindenárutfelsorolós). A Jingle spot hosszútávon meghatározza egy cég arculatát, segítségével a hallgató az első pár hangból ill. taktusból megismeri a reklámoztatót. Néhány érv, amit fel tudunk sorakoztatni a reklámjingle haténykonyságával és kifizetődőségével kapcsolatban.A legnagyobb cégek alkalmazzák
Érdemes megnézni, hogy a nagy világcégek (pl. McDonald's,Coca-cola) akik bátran költhetnek ilyesmire, miért választották a reklám ezen módozatát. Azért, mert ez valóban működik. Hat az emberekre, amit a visszacsatolásokból is érezhetünk. Az emberek egyszerűen szeretik, dúdolják, éneklik.A dallam nem csak akkor él benned, mikor hallod. Tovább tart!
El tudnád énekelni a "I'm lovin' it." vagy a "Always Coca-cola." dallamát?És mennyi ideje hallottad ezeket? Valahányszor énekelsz, vagy dúdolsz egy jingle-t, bebizonyosodik, hogy tovább tart annál az időtartamnál, mint amikor hallgatod. Egy jó jingle-ről eszünkbe jut egy cég, egy bolt, annak neve, és az is, miért jó. Ha a vásárló látja a nevedet, a jingle szól a fülében és az általa közvetített üzenet.
A Jingle pozitív benyomást kelt
Az emberek szeretik a zenét. A zenére, az éneklésre izgalommal, örömmel asszociálnak. Nincs gyorsabb útja a pozitív benyomáskeltésnek, mint egy jól kidolgozott Jingle. Emlékeket idéz fel bennük, vidámak lesznek tőle.A rádió jingle (énekelt szignál) ereje
A rádiók dalokat játszanak. Ha a rádiód ill. műsorod szignálja egy jingle (a beszédhang és az előregyártott zene helyett), akkor azvalószínűleg a műsorod elején, közben és a kereskedelmi szünetekben is elhangzik.
Két módon segíthet. Az első: pszichológusok bebizonyították, hogy az emberek arra emlékeznek, amit először hallanak. (Ez a primacy, azaz az elsőbbségi effektus). Másodszor, Az emberek ujjai néhány cm-re helyezkednek el a távírányítótól, és a keresés gombtól. A jól megszerkesztett jingle megfoghatja őket annyira, hogy ne váltsanak állomást. Sőt, éneklik majd a szignálok, az állomás nevét (népszerűsítve ezzel a rádiódat!).